eXopera

 

Getuigenissen

Ben Van Haelen

Ben Van Haelen
Gillio Lederwaren

Gillio is tegelijk groot- en kleinhandel in Italiaanse lederwaren van de allerhoogste kwaliteit en dit sinds 1993. Het merk heeft inmiddels zijn plaats veroverd bij de betere lederwarenboetieks. Zo is het merk aanwezig in een 100-tal winkels vespreid over Benelux, Frankrijk en Duitsland. In de komende jaren wil Gillio ook in andere landen een plaatsje veroveren op de lederwarenmarkt. Gillio heeft in 2008 haar eerste Gillio boetiek (in eigen beheer) geopend aan de Brusselse Louizalaan.

Gezien Gillio zeer exclusieve en hoogwaardige artikelen verkoopt en gezien de activiteit bestaat uit zowel een groothandelsnetwerk als uit een eigen boetiek, was het niet zo evident om een internetoplossing te vinden die met al deze aspecten rekening houdt.

Gillio was al jaren op zoek naar een ideale synergie tussen haar groothandelsnetwerk, haar eigen winkel en het internet. Zo zou een webshop via internet een directe concurrentie betekenen voor het groothandelsnetwerk. De winkels die uiteindelijk jarenlang mee het merk hebben opgebouwd, zouden dus kunnen worden afgestraft. Dit wilde Gillio kost wat kost vermijden. Anderzijds kan een afwezigheid van het merk op internet in deze tijden gerust beschouwd worden als een handicap.

In de zoektocht naar een oplossing voor dit wel erg vervelende probleem, kwamen we tot een oplossing waarbij het groothandelsnetwerk actief wordt meebetrokken in het webshop project. Zo kon DigitalMind/eXopera een systeem ontwikkelen van commissies waardoor een deel van de inkomsten op de gegenereerde verkopen via de webshop, rechtstreeks naar het groothandelsnetwerk zou gaan. Bovendien zouden groothandelsklanten een code aan hun klanten kunnen meegeven, waardoor de eindklant via internet een korting van 3% krijgt en waardoor het achterliggend weet dat de commissie van die verkoop alleen mag gaan naar de groothandelsklant die de code op zijn beurt aan zijn klant heeft gegeven.

Naast een zeer mooi design van onze website, waar de luxe lederwaren perfect tot uiting moesten komen, was de voorwaarde dat er een koppeling mogelijk moest zijn met Dave, onze huidige bedrijfssoftware. Hierna kwam Gillio in contact met een aantal bedrijven die weboplossingen aanbieden, waaronder DigitalMind/eXopera.

Al snel ging de voorkeur uit naar DigitalMind/eXopera vanwege hun uitermate professionele aanpak. Zo was DigitalMind het enige bedrijf dat ook actief met ons meedacht over alle mogelijke problemen die zich zouden kunnen voordoen in de uitwerking van dit systeem. DigitalMind deed zelfs meer dan oorsponkelijk in de offerte was voorzien, daar waar zij dat nodig vonden. Bovendien voerden ze deze extra's vaak uit zonder het aanrekenen van enige meerprijs. Hun enige doel was Gillio als klant tevreden te stellen.

Het uitgevoerde werk is van een zeer hoog niveau. Na 9 maanden van samenwerking is Gillio dan ook zeer tevreden in DigitalMind een partner te hebben gevonden die een perfecte oplossing heeft gerealiseerd ondanks de vele en hoge eisen die Gillio stelde.

Zo is het backoffice eXopera zeer gebruiksvriendelijk en zeer uitgebreid. Zo goed als de hele website kan hiermee op een snelle en efficiënte wijze worden aangepast door éénieder van ons. Bovendien biedt eXopera de mogelijkheid om de rechten voor bepaalde werknemers te beperken zodat een magazijnier bijvoorbeeld geen klanten per ongeluk zou kunnen verwijderen. Iemand van de boekhouding kan dan ook geen artikels verwijderen, etc.

Het hele commissiesysteem werd ook geïmplementeerd in eXopera. Dit zal het onze groothandelsklanten mogelijk maken meteen online hun gerealiseerde commissies te raadplegen. Voor Gillio is het dan ook mogelijk om realtime te kijken in eXopera hoeveel keer en voor welke bedragen eindklanten een bepaalde promotiecode al hebben gebruikt. Dit laat ons toe om de activiteit van een bepaalde groothandelsklant op de voet te volgen. 

Ook de import vanuit ons boekhoudingspakket Dave werd volledig geïmplementeerd in eXopera. Zo wordt er 's nachts een koppeling gemaakt waardoor eXopera nieuwe klanten en nieuwe producten automatisch inmporteert. Wanneer onze prijzen wijzigen, hoeven wij deze enkel in Dave te veranderen. eXopera zorgt ervoor dat de prijzen ook automatisch op de website worden aangepast.

Om de laadtijd van de website niet te vertragen, besloot Gillio voor wat betreft de voorraadstatus te synchroniseren met Dave d.m.v. een manuele interventie in eXopera. Zo kan deze actie worden uitgevoerd nadat al de internetbestellingen werden ingegeven in Dave. Dit om zeker te zijn dat de stock steeds correct blijft. 

Voor iedereen die op zoek is naar volledige weboplossingen, raadt Gillio aan zeker eens contact op te nemen met DigitalMind/eXopera!

Ben Van Haelen
Zaavoerder Gillio - IIC bvba

Meer getuigenissen